Monday, August 19, 2013

When I Was a Young Boy

E R A  1990 - an

Zaman kegemilangan bagi aku, zaman kanak2 yang hanya kenal erti kegembiraan. Tak pernah sedih, tak pernah kecewa, tak pernah takut, tak pernah stress, tak pernah murung. Ya, memang ada menangis tapi itu sebab jatuh dari papan gelongsor atau mungkin dimarahi mak. Memang ada merajuk tapi itu sebab tak dapat makan aiskrim. Takut? Kena marah memang macam tu. Tajuk entri bukan main bahasa inggerisnya, pendahuluan bak sasterewan negara. Ini semua poyo.
Tak banyak yang aku ingat masa zaman kanak2 dulu, ade masalah memori sikit. Gambar2 yang tinggal je lah perangsang untuk aku ingat balik kenangan lalu. Sekitar tahun 1994 hingga 1997. #throwback

This is my KakLong. Masa ni ada dekat kampung Tronoh, Perak. Beza umur dengan dia setahun aje. Hihi ^^
Posing paling comel aku kot tu. Kekekeh. Ini dekat rumah aku, Keramat Wangsa, Kuala Lumpur.
Comel bila tengok diri sendiri masa kecik ni. Yang ni kalau tak silap aku, dekat Port Dickson kot. :'D
With my father :'D . Location is unknown, tempat permainan di KL maybe? 

Dengan kakak aku haaa. Rambut dia dah rupa kak Limah. hahaha. Ni kat pantai mane entah ler :'D

With my cousin, Pijoi. Ni dekat kampung Sungai Galah, Tanjung Tualang, Perak :D

Lovely cousins. Dari atas kiri: Kak Intan, my sister, Along Nisa. Duduk bawah dari kiri: Aku, Pijoi, Diana. :'D

Kampung Sg. Galah. Me, kakLong, Diana, Fatin.
Ahaha bergaya kome woi. :'D

Kesian Mak Uda kene serbu dengan anak2 sedaranye. Hehehe :') @ Sg. Galah

Ni kumpulan nasyid masa aku kat Taska Abim, rasanya...
Seronok dulu masa kecik2. Tinggal dekat KL duduk rumah flat. Petang2 selalu main dengan jiran2. Main gelongsor kat tepi bukit guna kotak. Main basikal kat taman. Kalau balik kampung, naik train KTM. Kampung mak dan ayah dua2 dekat Perak. Jumpa saudara2 yang lebih kurang sebaya. Main aci duduk. Main galah panjang. Main tuju kasut. Kena marah dengan opah sebab mandi dalam kolam bilik air. :'D

To be continued...



3 comments:

Anonymous said...

Tapi kau still berubah akhirnya

Anonymous said...

sorry lah faiz, aku dengan org lain tak macam aku dengan hg

mommysihatanggun said...

Sama la kite

Post a Comment